ZEEKLASSEN 17 SEPTEMBER 2018 -  21 SEPTEMBER 2018

Vandaag bij het ochtendgloren ,

voelden we ons nog steeds niet verloren.

Na ons lekker ontbijt,

was het weeral tijd voor sfeer en gezelligheid.

We knutselden, keken naar een film en dan nog wat ravotten,

bijna niets kon onze dag nog verbrodden.

Als middagmaal verorberden we spaghetti

en we dachten 'deze reis vergeten we nooit of te nimmer ni'

We stapten naar het strand,

mooi hand in hand.

We speelden van prinsen en prinsessen en bouwden zandkastelen,

zo konden we de harten van de juffen stelen.

Voldaan keerden we terug naar het Reigernest,

en wederom dachten we ' deze dag was het best'.

Als afsluiter maakten we nog een avondwandeling,

amai dat was echt ons ding.

Op het einde van de dag vielen er nog enkelen van ons in de prijzen,

gelukkig waren het leukere dingen dan vijzen.

Nu springen we weer in ons bed,

want morgen volgt er nog een dag vol met dolle pret.

Woensdag 19 september

Ook dag 3 van ons fantastisch avontuur zit er al op. Deze morgen vertrokken we na het ontbijt voor een lange rit met de tram richting Oostende.

Eens aangekomen brachten we een bezoek aan de vistrap waar we de kans kregen om lekkere verse garnalen te proeven, sommigen onder ons vonden de dode vissen misschien wel wat eng. Wisten jullie dat deze nog ogen hebben??!! In het Noordzeeaquarium maakten we kennis met alles wat ook maar te vinden is in zee. Daarna volgde een picknick in het zonnetje. Het bezoek aan de Mercator was indrukwekkend. Wat een schip, sommigen wilden hier zeer graag kapitein van zijn. Toen we terugkwamen in het domein kregen we de kans om ons helemaal uit te leven in de speeltuin. We aten onze buikjes rond waarna we onze zandharen wasten onder de douche. De avondactiviteit bestond uit een leuke en gevarieerde quiz.

Morgen al onze voorlaatste dag. We missen iedereen enorm maar hebben het hier echt naar onze zin. Zon, zee en strand...wat heb je toch meer nodig?

Tot morgen!

Dinsdag 18 september

We begonnen de dag met een leuk deuntje. Al snel poetsten we onze tanden, kamden we de haren en wasten onze snoeten zodat we de schelpenzoektocht van gisteren konden verder zetten. Wanneer we aankwamen op het strand vonden we een geheimzinnige fles…
Een stoere piraat in nood vertelde ons aan de hand van zijn schatkaart waar zijn schat verborgen lag. Spannend! Eenmaal de schat gevonden werd, startten we het kampioenschap kilometerstappen. Na al dat wandelen, stilden we onze honger met een heerlijk buffet!

Na het middageten werden we opgewacht door een treintje dat ons naar de hoogste duin van de Belgische kust bracht. In het natuurreservaat ‘Doornpanne’ leerden we verschillende planten en dieren kennen. Er was zelfs een blauw gevleugelde sprinkhaan. Heel cool!

Om onze namiddag af te sluiten, konden we nog genieten van een fijne zwempartij in het zwembad.

Tot slot begonnen we aan onze spelletjesavond en konden we ons amuseren in het ballenbad.

Nu zijn we echt wel uitgespeeld en kruipen we na een drukke dag met een voldaan gevoel in ons bed. Slaapwel!

Maandag 17 september

Na een vlot vertrek kwamen we aan in het zonnige Nieuwpoort waar reeds enkele gidsen op ons stonden te wachten.

Ze vertelden ons over eb, vloed, slikken en schorren zodat we de dingen die de juf ons uitlegde in de klas ook eens in het echt konden zien.

We hebben naast vele kriebelbeestjes zelfs kwallen aangeraakt en een wild zeehondje gespot! Top!

Na het verorberen van onze lunch trokken we naar het Reigersnest waar we snel onze zomertenue sprongen.

In de namiddag gingen we ravotten op het strand waar we ook allerlei schelpen konden verzamelen: kokkels, nonnetjes, zaagjes, boormossels,... we zijn al echte kenners. Het avondeten bestond uit kip met rijst en een waar arsenaal aan pasta's en groentjes.

Wanneer ons buikje goed gevuld was konden we genieten van de film "Coco" met een bakje popcorn.

Een fantastische en vooral zonnige eerste dag waar we toch al best moe van zijn.

Op tijd in ons bedje en klaar voor morgen! Slaapwel allemaal!

Fake gids

Ben misschien een beetje laat maar maakt niet uit doe ze de groetjes daar

armand

en zeg teege senne de meijer dat hie leelek is dome senne

en is het daar luek

armand

poep senne

dimitri fan off jake paul

jamer is het voorbij dimitri maar armand mis jou hij was aant het weenen maar wij zijn blij dat je terug kom nouw nog een feine dag

zoo nice

Nathalie Bauwens (mama van Noor en Senne)

Hier zijn er 2 enthousiaste zeebonkjes thuisgekomen, het moet een fantastische week geweest zijn! Bedankt aan de juffen en iedereen die dit mee mogelijk heeft gemaakt. Een ervaring om te koesteren!

Serge, papa van Louis

Louis, Ja hoor, geniet er nog van . Je gaat waarschijnlijk veel te vertellen hebben. Ik ben nieuwsgierig! Dikke bisous, papa

Juliette Boschloos

Hallo Louis, wat een super leuke week! Geniet van de laatste dag nog. Dikke knuffel, Juliette

broer van senne de mont

hallo senne ik zie dat je je daar amuseert.ik hoop dat je het nog leuker gaat vinden ik wou dat ik het nog eens zou kunnen doen veel plezier groetjes tibe(broer van senne)

meter en peter Celina

Dag Celina, het ziet er naar uit dat jullie zich goed vermaken. Maak er morgen nog een mooie dag van. We zien je morgen wel en je zal natuurlijk veel te vertellen hebben. Kusje meter en peter.